(escrit anònim rebut per correu)
La setmana passada vaig comprar un producte que va costar 158€.
Li vaig donar a la caixera 200€ i vaig buscar a la butxaca 8€ per tal de no rebre moltes monedes. La caixera va prendre els diners i es va quedar mirant la màquina enregistradora, aparentment sense saber què fer.
Vaig intentar explicar-li que havia de donar-me de tornada un bitllet de 50€, però no es va convèncer i va cridar el gerent perquè l'ajudés. Tenia llàgrimes als seus ulls mentre que el gerent intentava explicar-li el que ella, aparentment, continuava sense entendre.
Per què us estic explicant això?
Perquè em vaig adonar de l’evolució a l'ensenyament de matemàtiques des de 1950, que va estar així:
Un llenyataire ven un carro de llenya per 100€. El cost de producció d'aquest carro de llenya és igual a 4/5 del preu de la venda. Quin és el guany?
2) Ensenyament de matemàtiques el 1970:
Un llenyataire ven un carro de llenya per 100€. El cost de producció d'aquest carro de llenya és igual al 80% del preu de la venda. Quin és el guany?
3) Ensenyament de matemàtiques el 1980:
Un llenyataire ven un carro de llenya per 100€. El cost de producció d'aquest carro de llenya és de 80€. Quin és el guany?
4) Ensenyament de matemàtiques modernes el 1985:
Un llenyataire canvia un carro "P" de llenya per un conjunt "M" de monedes.
El cardinal del conjunt "M" és igual a 100 €. i cada element val 1 €.
Dibuixa 100 punts grossos que representin els elements del conjunt M. El conjunt "F" de les despeses de producció comprèn 80 punts grossos del conjunt M.
Representa el conjunt F com a subconjunt del conjunt M, estudia quin serà la seva unió i la seva intersecció, i dóna resposta a la qüestió següent:
Quin és el cardinal del conjunt "B" dels beneficis?
Dibuixa B amb color vermell.
Un llenyataire ven un carro de llenya per un import de 100 €. Les despeses de producció son 80 €, i el benefici és de 20 €.
Activitat: subratlla la paraula "llenya" i discuteix sobre ella amb el teu company.
6) Ensenyament de matemàtiques el 1990:
Un llenyataire ven un carro de llenya per 100 €. El cost de producció d'aquest carro de llenya és de 80 €. Esculli la resposta correcta, que indica el guany:
(20 €) (40 €) (60 €) (80 €) (100 €).
7) Ensenyament de matemàtiques el 2000:
Un llenyataire ven un carro de llenya per 100 €. El cost de producció d'aquest carro de llenya és de 80 €. El guany és de 20 €.
És correcte? (Si) (No).
8) Ensenyament de matemàtiques el 2008:
Un llenyataire ven un carro de llenya per 100 €. El cost de producció d'aquest carro de llenya és de 80 €. Si vostè sap llegir col•loqui una X als 20 € que representen el guany.
(20 €) (40 €) (60 €) (80 €) (100 €).
9) Ensenyament de matemàtica curs 2009/10:
No es preocupin si no saben respondre l'exercici anterior, portaran als professors a l'Oficina de Supervisió del Ministeri d'Educació i els exigiran repetir la prova en vista que la pregunta és d'alta dificultat.
A més, també poden valer-se, com a element de suport, de “chuletes”, llibre o de qualsevol mètode o sistema per copiar en l'examen sense que per això sigui expulsat ni suspès, ja que, segons la Universitat de Sevilla, estan en el seu dret.
LA PRÒXIMA REFORMA:
*** L'enunciat serà una mica així: ***

Analitza el test, vusca les faltes desintasis, dortografia, de puntuasio, i si no les beus no t traumatitzis q no psa nda.
Ecriu to, polito o sonito amb la frase "QUE LLISTO L'EBARISTO" i envia uns sms a teus coleguis komentan els avusos antidemocràtics d Ebaristo. SALU2.