dilluns, 6 de juny de 2011

Pel que sembla, VODAFONE es passa pel forro la Llei de Política Lingüista

Després de mil anys com a client MOVISTAR, els fills em van demanar canviar les seves línies de mòbil a VODAFONE, per allò de millor oferta, que si tarifa plana, que si "aifon"..., tot seguit de la frase mítica: Pare, acompanya'ns i així signaràs el canvi (en diuen portabilitat). El que no sabia és que també signava el contracte, la domiciliació i el fet de continuar pagant les factures. Quins fills més llestos que tinc!!! (i quin pare més soca que soc).

Al mirar el contracte constato que aquest era amb castellà i que m'havien posat com a llengua pròpia el castellà. Quins ous!!! vaig pensar, i beneit de mi demano, tot seguit, de rectificar-ho. Aquí va començar el meu calvari.

La dependenta de la empresa TOT COMUNICACIÓ I ACCESSORIS S.L. a Calella, una noia d'uns vint anys i pel que sembla, amb poca educació i gens de tracte comercial, se'm posa a filosofar:

- "Això de que el seu idioma no és el castellà n'hi hauria molt a parlar. Jo li podria discutir fàcilment". (És evident que l'enemic el tenim a casa!!!)

- "En cap moment vostè ens va dir que el volia amb català". (No portava la barretina ni la quadribarrada, és veritat!!!).

- "Ja no és pot modificar, apart que, tots els contractes que fa VODAFONE a Catalunya surten amb castellà". (Llavors perquè em deia que li havia de dir!!!)

- "Per aquesta tonteria ens fa perdre el temps. Ni que fos un fet vital". (Apaga la llum Maria, que ve l'aviació!!!)

Vaig haver de marxar immediatament de la botiga. Estava trasbalsat i sense saber com reaccionar, ja que no m'esperava que sortís tanta merda d'una boca. Tot i així, a la porta vaig reaccionar: La seva actitud davant del client considero que no ha estat correcta.

Al dia següent vaig tornar a la botiga: Demano que, d'acord a la Llei de Política Lingüista, se'm faciliti immediatament el contracte amb català, doncs així ho estipula la Llei.

- "Miri, és el que hi ha. Totes les empreses que ofereixen serveis de VODAFONE a Catalunya fan servir el mateix programa. El idioma de tots els compradors és el castellà i tots els contractes son en castellà".

Vaig omplir i entregar el full Oficial de Reclamacions de la Generalitat de Catalunya, però també us he de dir: NO TINC GENS DE FE. Aquestes multinacionals telefòniques, al igual que les famoses Distribuïdores de Cinema, és passen pel forro l'Agència Catalana de Consum i la mateixa Generalitat de Catalunya.

INDEPENDÈNCIA JA!!!
Publica un comentari a l'entrada